marți, 17 martie 2009

8'51"

Am avut parte de cea mai scurta sedinta foto din cariera mea ... si ea scurta. Brief clar, atat de banal incat m-a stupefiat ... ma intrebam ce caut acolo si de ce au optat pentru un fotograf cand puteau foarte bine sa-si faca treaba cu un operator. Pe scurt: 3 doamne si toate 3 - din pacate nu le-am retinut numele, stiu doar ca lucreaza pe la Realitatea - mi-au explicat ca trebuie sa fac poze plan american si plan intreg cu Liviu Mihaiu, pentru emisiune, pentru generic..."sa-mi pun eu lumina cu baiatu' (electricianul), ca omu' (Liviu Mihaiu) e profesionist" m-a lamurit repede una dintre cele 3. Am pus lumina, am facut cateva cadre de proba, am asteptat "omu'", a venit "omu'" cu tot cu cele 3 doamne si toate 3 care m-au indemnat: "Hai, fa poze, ca tu stii ce tre' sa faci, ca tu esti fotografu'! Spune un banc!".
Replica asta m-a buimacit atat de rau ca aproape vedeam negru cu verde in fata ochilor si nu era playlistul de la winamp. Multe mi-au stat pe limba in acele momente si poate ca asa a fost mai bine. Oricum in cele 8 minute si 51 de secunde de shooting care au urmat am fost perplex si "post perplex". Cele 3 doamne si toate 3 se stiau foarte bine cu Liviu Mihaiu si imi venea foarte greu sa le trimit la o tigara, desi eu le-as fi trimis in cu totul alta parte. Pana sa ma dezmeticesc si eu, ca deja ma vedeam tonomat si cautam bancul in cutie, "omu'" a inceput sa se maimutareasca, aparatul a inceput sa clantaneasca, una din cele 3 mai comenta "si plan american si plan intreg", treaba mergea struna. Eu mai apucam sa mai spun ceva, fara sa apuc sa initiez o discutie pentru ca "omu'" mai mult conversa cu cele 3 si schimba repede expresiile, de parca discuta afaceri la croitor, in timp ce acesta ii lua masurile, fix ca-n filme! Cand cele 3 doamne si toate 3 au crezut de cuviinta ca i s-au luat destul masurile "omului", au rostit un binecuvantat: "Cred ca ajung astea pe care le avem!". Am conversat un pic cu "omu" si cu editorul (apropos, era si el prin preajma, dar era si el naucit tare de cele 3 doamne si toate 3), ca sa trecem la a doua parte a intrevederii. Treptat, entitatea reprezentata de cele 3 doamne si toate 3 s-a dizolvat in imensitatea trustului si eu mi-am revenit la viata si am plecat cu Liviu Mihaiu sa facem poze.




Niciun comentariu: