luni, 16 martie 2009

Bau!!! Criza!

Se intampla duminica pe la 5 sa trec prin Cismigiu; aleile erau plin de coji de seminte, pungi de chipsuri si de zarva de mobile cu mp3 player, dar la astea ma asteptam, caci stiu cum se aglomereaza parcurile din Bucuresti cand da un pic soarele. Ma plimbam des pe-acolo si totul parea foarte cunoscut, pana m-am intalnit cu...Criza!!! Da, Criza a iesit la promenada, sau mai bine spus la munca. Criza matura sperantele oamenilor, dorintele lor de a trai in casa proprie, de a se plimba cu masina mare, de a viziona dvd-uri pe o plasma cat fereastra, de a se lafai in canapele noi...si cate si mai cate nu omoara Criza asta.
Nu mi-a trecut prin cap ca Doamna Criza va ajunge chiar atat de flamanda, incat sa-si potoleasca foamea cu dorintele aruncate in fantanile Cismigiului.

Ei bine, la asta m-am gandit prima data cand i-am vazut pe pustii astia cu mainile pana la umar in apa. Am auzit multe istorii despre romanii plecati in Europa, c-au intrat cu un rand de haine ponosite in magazine si ca au iesit cu unul de haine noi pe ei, evident fara sa le achite la casa, c-au mancat lebede la Viena, c-au strans banii din La Fontana di Trevi, insa niciodata nu am fost ferm convins de veridicitatea lor. Nici acum nu sunt pe deplin sigur ca erau adevarate. Copiii astia strangeau banii ca sa se dea in plasa; "Daca nu ne-a dat mama bani?!" a simtit unul nevoia sa-mi explice. Nu stiu daca erau novici sau nu, dar ziceau ca e prima data cand fac asta, acum ca a dat caldura. Lumea se oprea, se uita, zambea, si pleca. Unii mai faceau glume pe seama lor.






Niciun comentariu: